Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: p. cavimanus ziek ??  (gelezen 632 keer)
wesleym
Nimf
*

« Gepost op: 18 Augustus 2011, 19:58:19 »

heej

ik heb zinds december vorig jaar een cavimanus aan geschaft en het diertje doet het prima maar zinds korte tijd lijkt het wel of het diertje een beetje de weg kwijt is. 

ze zit gewoon stil boven op haar schuilplaats en als ik haar staart aan tik dan lijkt het net of ze niet weet waar ze haar poten neer moet zetten (als of ze dronken is) heel gedisorienteerd zet ze dan een paar stapjes en dan houd ze er mee op soms zwaait ze er ook raar mee met haar scharen en de staart houd ze tegen de grond aan als of ze dat veiliger vind lopen (zodat ze niet omvalt of zo) verder lijken haar kaken ook wel verder onder de cephalothorax uit te steken.

verder als ik haar wil voeren laat ze het links liggen maar als ik het tegen haar kaken aan hou dan proeft ze eerst een klein beetje en daarna eet ze de prooi langzaam en voorzichtig op

iemand enig idee wat het kan zijn??
Jeroen Kooijman
Admin
Adult

Geslacht: Man

Den Helder

« Antwoord #1 Gepost op: 18 Augustus 2011, 21:25:41 »

Wat zijn de temperaturen (dag/nacht), luchtvochtigheid, bodem materiaal etc?

Met meer info (zo veel als je kunt geven) is er vaak wel wat te achterhalen.  Wink

Ik kan je wel melden dat P. cavimanus niet de meest simpele schorpioen om te houden is en ze toch vaak inwendig iets kunnen mankeren.

Teun
Sub-adult

« Antwoord #2 Gepost op: 18 Augustus 2011, 22:46:54 »

Mijn P.imperators (heb ik inmiddels niet meer) vertoonden soortgelijk gedrag toen het vrij koel was 's winters op mijn kamer en ik het door veel weg te zijn geweest teveel had laten uitdrogen...hoe vochtig heb je t?

De beschaving van een volk is te meten aan het aantal wouden dat geveld worden om tissues van te maken -Midas Dekker-
wesleym
Nimf
*

« Antwoord #3 Gepost op: 19 Augustus 2011, 20:00:09 »

het diertje zit in een soort van iets groter bamie bakje, het bakje staat op een terrarium waar die van af de onderkant word verwarmd via de warmte lamp van het terrarium. op de heetste plek in het terrarium is het zo rond de 32 graden en op de koelste plek is het 29 graden. de luchtvochtigheid is 83 maar dit is op het vochtige gedeelte (de ene helft is droog de andere helft is bevochtigd) op het droge gedeelte is dat 80.

de tempratuur zou volgens mij goed moeten zijn alleen de luchtvochtigheid mag wel lager maar lijkt mij niet dat de luchtvochtigheid voor dit rare gedrag kan zorgen of zit ik er dan heel erg naast??   
John Tombstone
Sub-adult

« Antwoord #4 Gepost op: 19 Augustus 2011, 23:13:02 »

Een terrarium of bamibakje or whatever nooit via de onderkant verwarmen, het beestje heeft geen plek om verkoeling te zoeken.. Undecided

Jeroen Kooijman
Admin
Adult

Den Helder

« Antwoord #5 Gepost op: 19 Augustus 2011, 23:31:51 »

Een terrarium of bamibakje or whatever nooit via de onderkant verwarmen, het beestje heeft geen plek om verkoeling te zoeken.. Undecided

Dat ten eerste, daarnaast zijn P. cavimanus behoorlijk gevoelig voor een te hoge LV.  Wink
Het zijn redelijk goede gravers en hebben zeker een bodemlaag van een cm of 10 nodig.
Voor deze soort schorpioenen is een bamibakje absoluut ongeschikt.

Teun
Sub-adult

« Antwoord #6 Gepost op: 20 Augustus 2011, 00:03:36 »

Zou me niet verbazen als je - na het opvolgen van de door John en Jeroen genoemde tips - de toestand van het beestje snel ziet verbeteren Wink

De beschaving van een volk is te meten aan het aantal wouden dat geveld worden om tissues van te maken -Midas Dekker-
Jeroen Kooijman
Admin
Adult

Den Helder

« Antwoord #7 Gepost op: 20 Augustus 2011, 23:08:53 »

Oh mocht je het nog niet gezien hebben:

http://www.vogelspinnenforum.nl/index.php?topic=5290.0

wesleym
Nimf
*

« Antwoord #8 Gepost op: 21 Augustus 2011, 20:04:09 »

bedankt voor de informatie en die care cheet had ik inderdaad over het hoofd gezien.
ik heb het diertje overgezet in een klein terrarium met een laag bodembedekking van 7 oplopend tot 10 cm (dit lijkt mij dik genoeg aangezien het diertje nog net zo groot is als een twee euro munt)

ik wacht het nu even af en dan hoop ik dat het de goede kant op gaat

en john wat jij zij over het nooit verwarmen van via de onderkant klinkt eigenlijk best wel lochies (ik heb daar nooit eigenlijk aan gedacht ashamed1)
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: