Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Babycurus gigas ontsnapt!  (gelezen 2014 keer)
Jeroen Kooijman
Admin
Adult

Geslacht: Man

Den Helder

« Antwoord #15 Gepost op: 8 Mei 2012, 22:51:35 »

1. PM me je adres, ik heb nog een enkele UV zaklamp voor weinig geld  Tongue
2. zoek in ieder geval op plekken dichtbij de bak en op plaatsen waar je het niet verwacht (er zijn zelfs schorpioenen terug gevonden in een lade van een kast).
3. Kleding en dergelijke die je eventueel op de grond laat slingeren altijd controleren. Schorpioenen houden het maanden vol zonder eten en drinken dus wees erop voorbereid.
4. Blijven zoeken, zo'n beest bij de buren is weer een heerlijk persbericht op alle sites!

sebas107
Spiderling
**

« Antwoord #16 Gepost op: 9 Mei 2012, 02:02:59 »

Ik woon in Maastricht. Ik wilde zojuist een wandeling richting de wc maken... dit was erg vervelend, omdat ik bang was dat er ergens een schorpioen lag. Ik heb doeken neergelegd op bepaalde plekken in mijn kamer, zodat hij nog meer plekken kan gebruiken als verstopplek. Het enige waar ik me nu echt erg veel zorgen over maak is het feit dat ik in dezelfde kamer slaap. Ik weet dat het geen goede klimmers zijn, toch ben ik bang dat ik vanavond lekker lig te knuffelen met een Babycurus gigas....
Jeroen Kooijman
Admin
Adult

Den Helder

« Antwoord #17 Gepost op: 9 Mei 2012, 07:37:12 »

Ik weet dat het geen goede klimmers zijn, toch ben ik bang dat ik vanavond lekker lig te knuffelen met een Babycurus gigas....

blink Pardon....

Alle schorpioenen zijn sublieme klimmers, ze kunnen alleen niet tegen gladde oppervlaktes oplopen.
Zelfs de forse schorpioenen als Pandinus imperator sjouwen hun gewicht zonder problemen omhoog tegen een verticaal stuk.

In hoeverre heb je jezelf ingelezen voor je aan schorpioenen begon want ik lees steeds meer en meer beginnersfouten die makkelijk te voorkomen zijn......

John Tombstone
Sub-adult

« Antwoord #18 Gepost op: 9 Mei 2012, 08:05:11 »

vanavond lekker lig te knuffelen met een Babycurus gigas....

Das pas liefde voor de hobby Wink

Alan Mommerency
Sub-adult

« Antwoord #19 Gepost op: 9 Mei 2012, 12:36:47 »

Inderdaad, ze klimmen zelf tegenop behangpapier...

Alle schorpioenen zijn sublieme klimmers, ze kunnen alleen niet tegen gladde oppervlaktes oplopen.
Zelfs de forse schorpioenen als Pandinus imperator sjouwen hun gewicht zonder problemen omhoog tegen een verticaal stuk.

sebas107
Spiderling
**

« Antwoord #20 Gepost op: 9 Mei 2012, 12:46:29 »

Nog steeds niks gevonden.  Schorpioen is onvindbaar. Ik denk dat een uv licht nu al bijna nutteloos is. Ik heb me wel goed ingelezen. Hij zat gewoon in een te laag bakje.
Jeroen Kooijman
Admin
Adult

Den Helder

« Antwoord #21 Gepost op: 9 Mei 2012, 12:54:19 »

Nog steeds niks gevonden.  Spin? is onvindbaar. Ik denk dat een uv licht nu al bijna nutteloos is. Ik heb me wel goed ingelezen. Hij zat gewoon in een te laag bakje.

Spijt me zeer dit te zeggen, maar als je een schorpioen in een te lage bak doet heb je je niet goed ingelezen. Wink
Je had moeten weten dat schorpioenen ontsnappers eerste klas zijn en zeker in geval van een (te) lage bak.

En als je dat had geweten, dan was het simpel gezegd een domme actie om de schorpioen alsnog in een te lage bak te stoppen.

Spijt me zeer als ik je nu op je ziel trap, maar dit soort acties kunnen een gevaar zijn voor onze hobby.

Theraphosa
Adult

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #22 Gepost op: 9 Mei 2012, 13:07:08 »

Spin?
Het is toch een schorpioen?

"The only thing they can get me for is running a funeral parlor without a license." -John Wayne Gacy

Don't copy me! Just learn to be yourself!
sebas107
Spiderling
**

« Antwoord #23 Gepost op: 9 Mei 2012, 13:08:54 »

Ik bedoelde inderdaad schorpioen. Ik voel me inderdaad beetje aangevallen. Ik dacht dat het bakje hoog genoeg was.
Hans4D
Spiderling
**

« Antwoord #24 Gepost op: 9 Mei 2012, 13:19:56 »

Belangrijkste is nu dat het beest weer boven water komt......en ontsnappen kan ook als je alle voorzorgsmaatregelen hebt getroffen. Hopelijk vind je het beest snel. En dan weet je nu wat te doen om herhaling te voorkomen. Succes met je zoektocht.

Ik blijf een kind in het diepst van mijn gedachten (vrij naar Kloos)
Lid van de Vogelspinnenvereniging Nederland (VVN). Word ook lid.
sebas107
Spiderling
**

« Antwoord #25 Gepost op: 9 Mei 2012, 13:23:06 »

Belangrijkste is nu dat het beest weer boven water komt......en ontsnappen kan ook als je alle voorzorgsmaatregelen hebt getroffen. Hopelijk vind je het beest snel. En dan weet je nu wat te doen om herhaling te voorkomen. Succes met je zoektocht.

Dankjewel!
Bas
Mentor
Sub-adult

« Antwoord #26 Gepost op: 9 Mei 2012, 15:00:33 »

Ik dacht dat het bakje hoog genoeg was.

Had je over moeten nadenken voor je de schorpioen kocht.
Succes met zoeken.

sebas107
Spiderling
**

« Antwoord #27 Gepost op: 10 Mei 2012, 12:06:50 »

EY MENSEN!

ik heb een blacklight kunnen regelen. Vanavond wordt het een speurtocht! Ik zal jullie uitgebreid verslag geven ervan!
Creepa
Sub-adult

« Antwoord #28 Gepost op: 10 Mei 2012, 12:27:27 »

Succes met je speurtocht!

As the sob of the breeze, sweeps over the trees,
and the mists lie low on the fen, from grey tomb-stones,
are gathered the bones, that once were women and men.
Richard
Sub-adult

Whatever it is .. I didn't do it!!

« Antwoord #29 Gepost op: 10 Mei 2012, 13:08:04 »

succes kerel hoop dat je die rakker vind  Afro

010 Feyenoord Rotterdam 010
Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omhoog
  Print  

Ga naar: