Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Theraphosa soorten?  (gelezen 1455 keer)
Spinnekop
Nimf
*

Geslacht: Man

« Antwoord #45 Gepost op: 19 December 2009, 08:27:43 »

@Spinnekop: Geert V. ben jij dat? Smiley

Yepp  Smiley
Tom
Sub-adult

Bigger---Better---Spider

« Antwoord #46 Gepost op: 19 December 2009, 11:59:55 »

Yepp  Smiley

Had intussen al ontdekt dat jij het was omdat ik je andere geplaatste berichten had gelezen. Bijna enkel berichten in topic's over Phoneutria's, kon niet ander dan jou zijn.  Grin

Jasper vd Velden
Juvenile

« Antwoord #47 Gepost op: 28 December 2009, 19:19:10 »

op verzoek van Tom L hierbij foto's van mn Theraphosa spec. burgundy, kwaliteit is niet geweldig is met mn mobiel genomen dus hoop dat je er iets mee kan. Maar anders hoor ik het wel.

De spin is van 02-2009, ik heb de spin op 01-05-2009 bij Urs Haag gekocht als een Theraphosa spec. burgundy. Is 4e vervelling. Zoals op de foto's duidelijk is te zien heeft de spin nog witte "sokjes", er zit ook beharing de patella(niet echt duidelijk te zien).

als er nog vragen zijn over de spin, of de foto's niet duidelijk genoeg zijn hoor ik het graag.
Jasper vd Velden
Juvenile

« Antwoord #48 Gepost op: 28 December 2009, 19:24:55 »

heb nog een foto gevonden van een paar weken geleden. Deze is volgens mij duidelijker.

Tom
Sub-adult

Bigger---Better---Spider

« Antwoord #49 Gepost op: 28 December 2009, 19:33:52 »

Vergis ik me nu maar is het feit dat de spin nog roze sokjes heeft en een behaarde patella nu niet tegenstrijdig aan "de theorie"?

Jasper vd Velden
Juvenile

« Antwoord #50 Gepost op: 28 December 2009, 19:49:43 »

Vergis ik me nu maar is het feit dat de spin nog roze sokjes heeft en een behaarde patella nu niet tegenstrijdig aan "de theorie"?

Klopt, of de behaarde patella moet nog gaan verdwijnen netzo als de roze sokjes. Daarom heb ik er ook duidelijk bij vermeld hoeveelste vervelling de spin is.
Roel Grouwstra
Sub-adult

VVN-lid uit Voorburg

« Antwoord #51 Gepost op: 28 December 2009, 21:08:35 »

Nou Jasper, jouw Burgundy lijkt sprekend op mijn T. apophysis maar kan ook gezichtsbedrog zijn omdat de foto's onduidelijk zijn Cheesy

De essentie van kennis is de toepassing ervan.
Apophis
Sub-adult

VVN lid uit Drachten

« Antwoord #52 Gepost op: 28 December 2009, 21:17:15 »

Die van jasper heeft toch echt alleen witte sokjes aan het 1e en 2e pootpaar, terwijl T. apophysis aan alle poten sokjes heeft...

"I think it's important to respect other people's beliefs. Allthough I think it's even more important to call stupidity by it's name."
Hans Teeuwen
Jasper vd Velden
Juvenile

« Antwoord #53 Gepost op: 28 December 2009, 21:32:16 »

Nou Jasper, jouw Burgundy lijkt sprekend op mijn T. apophysis maar kan ook gezichtsbedrog zijn omdat de foto's onduidelijk zijn Cheesy

Het is geen T apophysis, die heb ik namelijk ook zitten. Er zijn toch echt duidelijke verschillen tussen te zien. Dus zal wel gezichtsbedrog zijn. Wink
Tom Lehouck
Moderator
Sub-adult

« Antwoord #54 Gepost op: 29 December 2009, 00:23:00 »

als je alles fatsoenlijk hebt gelezen niet he  :Smiley

sorry voor mijn gedrag... maar ik heb een "excuus"... de wetenschappelijke verklaring is dat ik een betweter ben... Tongue
Jasper vd Velden
Juvenile

« Antwoord #55 Gepost op: 11 Januari 2010, 15:35:28 »

aangezien mn spin van de week is verveld en er weer het een en ander is verandert maar weer even een foto plaatsen. De beharing op patella is naar mijn inziens afgenomen en de kleur van de "voetjes"is ook weer een stuk donkerder.

Sorry voor de slechte kwaliteit maar aangezien de spin net is verveld wil ik hem zo min mogelijk storen en toen die even uit zn hol was moest ik dus de foto maken maja helaas alleen mn mobiel bij de hand.
Jeroen de Knegt
Admin
Adult

« Antwoord #56 Gepost op: 14 Januari 2010, 21:57:38 »

hier mijn T blondi nu legspan van ongeveer 6 - 8 cm..

gekocht in Hamm vorig jaar

I am the punishment of God
If you had not committed great sins,
God would not have sent
A punishment like me upon you.
-Genghis Khan-
john riem
Spiderling
**

hell is my place to be

« Antwoord #57 Gepost op: 14 Januari 2010, 23:07:28 »

Je heb de naam verkeerd geschreven in je foto`s  :Smiley

eerst lezen dan pas schreeuwen...
Jeroen de Knegt
Admin
Adult

« Antwoord #58 Gepost op: 14 Januari 2010, 23:23:15 »

Je heb de naam verkeerd geschreven in je foto`s  :Smiley

gvd je hebt gelijk kerel bedankt voor het melden, wel raar als ik het verander dan blijft de oude zichtbaar....... ga aan de slag

en ja stomme fout  shy

edit : opgelost ik moet niet zo snel willen uploaden van foto's dan maak je fouten....

I am the punishment of God
If you had not committed great sins,
God would not have sent
A punishment like me upon you.
-Genghis Khan-
Spinnekop
Nimf
*

« Antwoord #59 Gepost op: 8 Februari 2010, 14:15:07 »

aangezien mn spin van de week is verveld en er weer het een en ander is verandert maar weer even een foto plaatsen. De beharing op patella is naar mijn inziens afgenomen en de kleur van de "voetjes"is ook weer een stuk donkerder.

Had op alle foto's van 1ste en 2de Instars "burgundy" al gezien zat die wel beharing op de patella hadden en de (sub)adulte dieren niet. Het lijkt mij dus voor de hand liggend dat die beharing geleidelijk verdwijnt...
Wat ik ook heb opgemerkt is dat het vlammenpatroon op de patella bij echte blondi na de vervelling prachtig rood is (en het dier globaal zeer donker van kleur). Bij de burgundy vorm zijn die vlammen vuil wit (en blijft het dier redelijk bleek in vergelijking met pasvervelde exhte blondi's).... misschien betekend dit niets want kleuren kunnen zowiezo erg uiteenlopen en is het bij mijn dieren ook gewoon toeval... maar ik heb nog geen enkele  foto van Burgundy op het internet tegengekomen waar de patella fel rode vlammen toont.....

Eens op letten !
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog
  Print  

Ga naar: