Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vervelling niet goed gegaan?  (gelezen 788 keer)
AlanMM
Juvenile

Geslacht: Man

« Antwoord #15 Gepost op: 2 Januari 2010, 21:13:19 »

Enkel om je gerust te stellen: dit hier was een redelijk lugubere slechte vervelling, hierbij was de spin zelfs loom, niet meer eten, etc. +  de spin was op leeftijd en een mega grote A. geniculata.

Hierbij heb ik dan trouwens ook beslist de achterste poot te amputeren.

Jaartje verder:  cheer

Die spinnen zijn taai jong, goede vochtigheid geven en die sleuren er zich door... zeker de jonkies.

Harm Roelf Oosterhuis
Sub-adult

De schrik van ieder forum.

« Antwoord #16 Gepost op: 3 Januari 2010, 13:57:19 »

ah dat ziet er een stuk heftiger uit inderdaad. Het zal dus wel goed komen als ik het zo zie..

Over de luchtvochtigheid kan ik weinig zeggen, want ik heb ze niet in een hele kamer, maar tegen een warmtemat en ik maak de substraat 1 keer per week vochtig, afhankelijk van de soort en hoe het substraat eruit ziet.
Ik houd ze denk ik wel prima qua vochtigheid, kan me niet voorstellen dat ik ze te droog heb gehouden. Er zit bij de "nattere spinnen" altijd wel wat condens aan de wand van het bakkie zeg maar en een deel van de ondergrond is donker van het vocht en een ander deel is droog, zodat ze nog een beetje kunnen kiezen waar ze willen zitten. Ik heb ook geen meetinstrument voor de luchtvochtigheid en dat zou denk ik niet in de kleine bakjes passen, al mijn spinnen zijn nog spiderling of heel jonge juvenile.

Je bent pas rijk als je tevreden bent met wat je hebt
John Tombstone
Sub-adult

Ik ben hier niet om vrienden te maken...

« Antwoord #17 Gepost op: 3 Januari 2010, 17:31:17 »

Bij mij vorige week een juvi Chromatopelma cyaneopubescens gesneuveld tijdens de vervelling, vocht en temp was allemaal netjes, maar ze is er niet uit gekomen helaas.
Was een goede eter en een aktieve spin, zo zie je maar je hebt het niet in de hand.

†... Join the Dark side, We've got cookies ...†

AlanMM
Juvenile

« Antwoord #18 Gepost op: 3 Januari 2010, 19:10:56 »

Tja, meetinstrument nog nooit gebruikt hier. Misschien ooit in het begin om een indicatie te hebben van wat nu precies de waarde is, maar nadien nooit.
Zoals je het zegt is het meestal wel prima, ene kant vochtig (aarde donkerder), andere kant droog en kunnen ze inderdaad kiezen.
Nodige vocht halen ze volgens mij toch praktisch compleet uit de voederdieren.

Alleen soorten zoals bijvoorbeeld Pterinochilus sp. en Chromatopelma sp. lekker droog houden.

Harm Roelf Oosterhuis
Sub-adult

« Antwoord #19 Gepost op: 8 Maart 2010, 22:10:31 »

Update:

De spin is weer 2 keer verveld in de tussentijd.

Na de eerste vervelling was alles weer in orde
Nu weer verveld en zijn alle 4 de voorste poten dun aan het uiteinde en niet goed gevormd. Ze staan niet krom en het beestje kan er nog prima mee lopen, maar het is duidelijk niet zoals het hoort. Overigens heeft hij met een spanwijdte van 10 cm nog steeds geen band op de onderkant van het abdomen waardoor ik twijfel over de soort.

Tom Lehouck
Moderator
Sub-adult

« Antwoord #20 Gepost op: 8 Maart 2010, 23:44:27 »

plaats anders foto van boven en onderkant?
en waar heb je ze gekocht? en allemaal samen of ...?

sorry voor mijn gedrag... maar ik heb een "excuus"... de wetenschappelijke verklaring is dat ik een betweter ben... Tongue
Harm Roelf Oosterhuis
Sub-adult

« Antwoord #21 Gepost op: 9 Maart 2010, 10:19:46 »

Haha en wat ruikt mijn bolle oog daar met de flitser... een streep hahaha krijg nou de schimmel

-ЯubEn!™
Sub-adult

Vicariously, we humans live while the nature dies.

« Antwoord #22 Gepost op: 9 Maart 2010, 17:24:51 »

volgens mij is het wél een regalis hoor Harm  Bigggrin

I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving -Kurtz
Harm Roelf Oosterhuis
Sub-adult

« Antwoord #23 Gepost op: 9 Maart 2010, 21:10:58 »

ja klopt, dat zag ik pas toen ik deze foto maakte

Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: