Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 'kloppen' van de Scorpio..  (gelezen 639 keer)
polflietjen
Nimf
*

Geslacht: Man

« Gepost op: 14 Januari 2010, 10:03:01 »

Hoi, tijdje geleden dat ik me nog eens laten horen heb maar ik zit nog volop in de blok  Undecided
Nu hoor ik al een tijdje een kloppend geluid s'nachts dat ergens vanuit mijn kamer vandaan kwam. Ik hoor wel meer zoals sjierpende krekels die nog niet opgegeten zijn, gerommel en geluiden van de gekko's, gekrab,... (hoord er allemaal lekker bij  ). Maar dit was anders en langer aanhoudend en bij de minste beweging van mij was het gedaan. Tot ik deze nacht er toch achter ben gekomen dat het de Scorpio Maurus was (mannetje). Hierbij "springt die blijkbaar geheel in de lucht en "knalt" met zijn buik tegen de grond aan. Nu vroeg ik mij af of dit een terrritoriaal gedrag is of misschien een paargedrag van de schorpioen ? In dat laatste geval wordt het dan interessant  cheer
heb dit al proberen filmen btw maar als ik de camera bovenhaal stopt ie er al mee..
MVG Davy
Jeroen Kooijman
Admin
Adult

Den Helder

« Antwoord #1 Gepost op: 14 Januari 2010, 11:42:49 »

Paargedrag  Wink

De man probeert op die manier aandacht te trekken van een vrouwtje.
Overigens komt dit ook voor bij terratoriumgedrag maar dan zouden 2 mannen in 1 bak moeten zitten.  Wink

Let btw wel op de naamsvoering: Scorpio maurus ipv Scorpio Maurus *slechts een tip*

polflietjen
Nimf
*

« Antwoord #2 Gepost op: 14 Januari 2010, 11:51:35 »

Jeroen, bedankt voor het snelle antwoord ! Smiley
De man is alleen gehuistvest,, dus dit wilt ook zeggen dat de man zeker volwassen is?
Verdorie nu doe ik het weer met die naamgeving  Bedankt van me erop te wijzen !! MVG
Jeroen Kooijman
Admin
Adult

Den Helder

« Antwoord #3 Gepost op: 14 Januari 2010, 12:27:03 »

Hoe groot is de man?

polflietjen
Nimf
*

« Antwoord #4 Gepost op: 14 Januari 2010, 15:57:43 »

(zonder scharen en met de staart) meet hij (slechts) 5.5- 6 cm.
Het is mss toeval hoor maar dat "kloppen" is deze week pas begonnen, nadat ik een 2weken terug een 2e warmtematje heb bijgeschakeld omdat het toch wat te koud werd op me kamer. Kan het zijn dat hij de 'koudere' periode ervoor heeft aanzien als winterrust en nu met de hogere temperatuur door het 2e warmtematje in paar-stemming is?
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: