Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: welke beginers woestijn schorpieon beste ?  (gelezen 588 keer)
spinneke
Spiderling
**

« Gepost op: 19 Februari 2010, 22:22:37 »

Hallo mensen

Zou graaag een Schorpioen willen, wil dan graag 1tje hebben die in de woestijn voorkomt

Dus als iemand de namen even kan noemen van een paar diertjes.

en zouden er miss een paar foto's bij kunnen als er mensen die soort hebben, dan wil ik graag terrarium zien.
en wat voor zand Etc. je allemaal nodig heb Grin

weet ook wel hoe je er een beetje voor moet zorgen Wink
als je in de bak bent met pincet van minimaal 30 cm.

Grt. rick
Dyon
Spiderling
**

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Februari 2010, 23:12:02 »

Hadrurus arizonensis is geloof ik een beginners soort, Babycurus jacksoni is ook een woestijn schorpioen maar heeft weer wat sterker gif geloof ik.
Ik zou zeggen wacht op reacties van de kenners maar hier heb je al twee namen dan zou je je al een beetje in kunnen lezen.

Lasiodora parahybana!
spinneke
Spiderling
**

« Antwoord #2 Gepost op: 19 Februari 2010, 23:24:31 »

Hadrurus arizonensis is geloof ik een beginners soort, Babycurus jacksoni is ook een woestijn schorpioen maar heeft weer wat sterker gif geloof ik.
Ik zou zeggen wacht op reacties van de kenners maar hier heb je al twee namen dan zou je je al een beetje in kunnen lezen.

Bedankt, ga gelijk info zoeken  Evil
polflietjen
Nimf
*

« Antwoord #3 Gepost op: 19 Februari 2010, 23:43:39 »

Ik ga daar ook Scorpio maurus nog bijvoegen, wel tamelijk agressieve diertjes tussen maar voor de rest een relatief mild gif (ik zeg niet dat ze ongevaarlijk zijn, iedereen reageert anders).
Moet je anders maar even kijken op prachtige topics die Jeroen er al over heeft neergeschreven Wink
AlanMM
Juvenile

« Antwoord #4 Gepost op: 20 Februari 2010, 00:07:42 »

Babycurus jacksoni is ook een woestijn schorpioen maar heeft weer wat sterker gif geloof ik.

Euh fout, Babycurus jacksoni is geen woestijn schorpioen maar leeft in subtropisch grasvelden en moet medium vochtig zitten.

spinneke
Spiderling
**

« Antwoord #5 Gepost op: 20 Februari 2010, 00:19:29 »

Euh fout, Babycurus jacksoni is geen woestijn schorpioen maar leeft in subtropisch grasvelden en moet medium vochtig zitten.

heb ook gelezen dat de gif veel sterker is dan die van de Hadrurus arizonensis

En zou die wel willen.
Hadrurus arizonensis is toch wel een mooie diertje.

Zal me daar maar eens beter in verdiepen.
maar worden die veel aangeboden op beurzen, of is iemand hier op fora die ze kweekt ?

Grt. rick
Arne Hissink
Nimf
*

« Antwoord #6 Gepost op: 20 Februari 2010, 00:34:57 »

Hadrurus spadix en arizonensis zijn op beurzen vaak te vinden, altijd wildvang want kweken is heel moeilijk.

Verder is de (Europese) Buthus occitanus misschien een optie, is vaak ook overdag actief en houdt ook van een droge omgeving, zij het niet echt een woestijnklimaat. Is wel wat lastiger te vinden.

Vaejovis-soorten zijn actief, woestijnbewoners maar heel lastig te vinden. Ze zijnl heel snel en ook "prikkelbaar".

Ik zou voor de Hadrurus gaan.
Jeroen Kooijman
Admin
Adult

Den Helder

« Antwoord #7 Gepost op: 20 Februari 2010, 13:39:35 »

De Europese Buthus occitanus is helaas ook erg lastig te vinden, vroeger meerdere van gehad.
Erg leuke diertjes. Maar ik zou als beginner nog even wegblijven van Buthus etc.

Babycurus zou een leuke zijn, maar is zeker geen woestijndier (zoals Alan al aangaf).

Hadrurus zijn wel te vinden, maar tegen een relatief hogere prijs.

Hou er wel rekening mee dat een schorpioen vaak weinig zichtbaar is overdag, Hadrurus zijn vaak het meeste zichtbaar maar zelfs die zie je niet continu.

Je zou ook nog kunnen denken aan Hadogenes paucidens of H. troglodytes  Smiley

Jammer genoeg zijn de meeste woestijnschorpioenen op beurzen vaak Androctonus en Leiurus etc.

Alexander, God of Fishes
Sub-adult

Son of Jor El; kneel before Zod!

« Antwoord #8 Gepost op: 24 Februari 2010, 15:34:45 »

ik kan je de Hadrurus aanraden

heb deze soort alweer n poosje en t is een makkelijke sterke soort met naast dat nog 2 forse voordelen:

-je ziet ze!  beesten lopen savonds gewoon door de bak en zitten geregeld in t zicht. veel soorten schorpioen zijn prachtig, maar zul je alleen zien als je ze verstoort.
en d'r is plenty schuilplek in de bak en n dikke laag zand.

-ze verdragen elkaar. zoalsje zit hierboven in t meervoud; ik heb n koppeltje samen zitten in een bak van 60x30x35.
ze zitten al meer dan n jaar samen, al is er halverwege in augustus  wel n verwisseling geweest van vrouw; de vervoersdoos van vrouw #1 viel met de verhuizing buiten mijn zicht van een plank, en dat overleefde t beestje niet
een herintroductie van de man met een nieuwe vrouw is probleemloos verlopen.

ze krijgen hier krekels en kakkerlakken en sproei af en toe .
de inrichting is n dikke laag fijn zand met wat klei erdoor; na sproeien ordt dit stevig genoeg om gangen in te graven en dat doen ze met veel enthousiasme: de bodem is 1 steeds veranderend labyrinth!
verder liggen er wat stukken zandsteen in en wat plastic plantjes

ik heb er ook een vrij dure mooie purschuimen terrarium achterwand in gezet: ze kunnen dus uitstekend klimmen en dit geeft ze meer loopoppervlak

de bak wordt overdag goed warm gestookt met 1 enkele 40 watts reflector lamp. verder niets. snachts koelt het dus af, dit moet ook.

Men know all women are psycho bitches. Women know men are just a bunch of dumb motherfuckers
Henry Rollins
spinneke
Spiderling
**

« Antwoord #9 Gepost op: 28 Februari 2010, 20:33:45 »

Alexander heb je foto van je bak ?
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: